Kupując samochód, czy to nowy czy używany, każdy z nas liczy na to, że auto będzie wymagało jak najmniej wizyt w serwisie. Całkiem tych niezbyt lubianych przez nas momentów wykluczyć się nie da.
Nawet w najlepszym aucie zdarzają się mniejsze czy większe usterki, trzeba dokonywać okresowych przeglądów, wymian płynów eksploatacyjnych czy zużytych części. A często do serwisu musimy udać się nie z własnej, a cudzej winy, gdy samochód zostanie uszkodzony przez innego kierowcę.
Aby mieć gwarancję, że nasz pojazd po usterce zostanie szybko, sprawnie i niedrogo przywrócony do stanu pierwotnego, warto korzystać z oficjalne autoryzowanego serwisu. Mazda, jako czołowy i szanujący się producent aut, również dysponuje siecią takich serwisów.
Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne
Gdy nasze auto jest na gwarancji, zazwyczaj nie martwimy się zbytnio w przypadku wystąpienia usterki. Wiadomo, że jeśli tylko nie nastąpiła z naszej winy, zostanie usunięta bezpłatnie. Ale i w przypadku napraw gwarancyjnych fachowość serwisu jest istotna – liczy się choćby szybkość i dobre wykonanie. Po tym właśnie można poznać dobry serwis samochodowy.
Po upływie gwarancji atutem serwisu, poza ww. czynnikami, będą też dobre ceny części i robocizny. Nie bez znaczenia jest też znajomość auta przez mechaników. Autoryzowany serwis Mazda gwarantuje, że załoga będzie dobrze przeszkolona i będzie na wylot znać każdy model tej marki. Współczesne samochody to bardzo skomplikowane konstrukcje, najeżona technologiami komputerowymi i elektroniką, a do ich obsługi potrzebna jest nie tylko wiedza, ale też odpowiednie narzędzia i oprogramowanie. W pierwszym lepszym serwisie nie zawsze to znajdziemy.
Dobry serwis samochodowy to nie tylko naprawy
Świadomość, że w każdej chwili możemy liczyć na pomoc serwisu, jest bardzo istotna. Dlatego ważne jest to, aby serwis był dostępny dla nas niemal o każdej porze dnia i nocy, a nasze auto zostało zawsze przyjęte do naprawy. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów serwis Mazda oferuje wiele dodatkowych usług. Jedną z nich jest Mazda Assistance, która oferuje pomoc w przypadku awarii technicznej, unieruchomienia auta spowodowanego wypadkiem, przebiciem opony, brakiem benzyny czy zatrzaśnięciem kluczyków.
Dealerzy Mazdy oferują też kilka innych przydatnych usług. Możemy wydłużyć gwarancję, aby dłużej korzystać z bezpłatnych napraw. To szczególnie przydatne, gdy intensywnie korzystamy z auta. Ponadto autoryzowany serwis samochodowy Mazdy prowadzi elektroniczny rejestr serwisowy dla naszego auta, dzięki czemu zawsze mamy wgląd w historię napraw. System uprzedzi nas też, gdy trzeba wykonać jakąś okresową usługę w aucie. To istotne również w przypadku sprzedaży auta w przyszłości. Nabywca będzie na pewno chciał sprawdzić historię serwisowania.
Inną ciekawą opcją oferowaną przez firmę jest Mazda Connect, czyli system łączności dla auta. Dzięki temu zawsze będziemy w łączności ze światem, nie zgubimy się na drodze, a nasi pasażerowie będą czuli się przez to o wiele bezpieczniej.