Mazda, jak w zasadzie wszystkie japońskie marki samochodów, ceniona była przez lata głównie za niezawodność. Kupując Mazdę miało się niemalże pewność nabycia za dobrą cenę samochodu, który oferował przede wszystkim bezusterkowość.
Oczywiście, osiągi Mazd też zawsze były przyzwoite. Ale przyznać trzeba, że przez lata, ta mająca niemal stuletnią historię firma (została założona w 1920 roku), niczym specjalnym się nie wyróżniała. Nie była największym producentem samochodów na świecie, jak Toyota, nie wystawiała samochodów w Formule 1, jak Honda, nie miała w swoim asortymencie motocykli, jak Suzuki. Była po prostu jednym z wielu japońskich koncernów, który produkował dobre auta.
Obiekt pożądania kierowców
Po wielu latach firma postanowiła jednak w końcu czymś się wyróżnić i wyprodukować całkiem nowe samochody. Postanowiła do swojej jakości dołożyć design. I zrobiła to z olbrzymim sukcesem.
Wśród zatrudnionych przez Mazdę projektantów był m.in. Polak Janusz Kaniewski. Dziś już nie można powiedzieć, że to auto, jakich wiele. Całkowicie przeprojektowane Mazdy to dziś samochody osobowe piękne, jakich mało. Zdecydowanie wyróżniają się na ulicach. Wspólna dla wszystkich klas linia nadwozia nie pozwala pomylić Mazd z żadną inną marką.
CZYTAJ TAKŻE: Silnik hybrydowy – wady i zalety
Agresywne linie maski z dużym grillem nadały charakteru tym autom, sprawiając, że zarówno wielu mężczyzn, jak i kobiet, pragnie usiąść za kierownicą tego japońskiego samochodu. Japońska marka stała się obiektem pożądania dla polskich kierowców. Naprzeciw tym pragnieniom wychodzą polscy dealerzy, którzy oferują pełną gamę aut marki.
Kompakt, subkompakt i klasa średnia – całkiem nowe samochody od Mazdy
Trójka i szóstka to modele Mazdy obecne na rynku od lat. Oczywiście wcześniej znane jako 323 i 626. Ich produkcja kontynuowana jest do dziś pod nazwami, odpowiednio Mazda 3 i 6.
Kilka lat temu asortyment wzbogaciła nowa Mazda – subkompakt o numerze 2. Dzięki temu każdy, niezależnie od wymogów, jakie stawia przed samochodem, może dobrać sobie auto względem wielkości. Jeśli potrzebujemy małego, ekonomicznego auta stricte do jazdy po mieście – to właśnie ten model będzie idealny.
Jeśli potrzebujemy trochę więcej przestrzeni, zarówno dla pasażerów, jak i dla bagażu – idealnie sprawdzi się „Trójka”. A jeśli szukamy auta klasy średniej, naszą uwagę powinna zwrócić Mazda 6. Ten ostatni model, z racji swojej wielkości i wyglądu aspiruje zresztą bardziej do klasy wyższej i na pewno tak jest postrzegany przez wiele osób.
Crossovery – nowe samochody w portfolio Mazdy
Crossover to typ nadwozia, który zrobił w ostatnich latach furorę na większości rynków świata. Nie mogło go więc zabraknąć w ofercie Mazdy. Dziś mamy do wyboru modele: Mazda CX-3 i Mazda CX-5, czyli kompaktowe crossovery. Te modele stały się strzałem w dziesiątkę, łącząc zalety jakie mają samochody osobowe klasy średniej z zaletami SUV-a, a przy tym zdecydowanie odróżniają się od konkurencji agresywną linią nadwozia. Oba modele to jedne z najbardziej pożądanych na rynku aut w tej klasie.
Na sportowo
W ofercie Mazdy od lat znajdują się auta sportowe. Blisko trzydzieści lat temu furorę na rynku wywołał model MX-5 Miata i tak pozostało do dziś. Niedawny lifting tylko dodał mu charakteru i oczywiście… nabywców. Polscy kierowcy, wśród nich wiele pań, również kochają się w małej i zadziornej sportowej Maździe.
Wszystkie nowe modele samochody osobowe Mazdy można obejrzeć na stronie oficjalnego dealera Mazdy w Polsce, firmy Auto-Idea: https://anndora.mazda-dealer.pl/modele.